Około roku temu skontaktował się z nami bardzo interesujący projekt – duży agregator usług fotografów i wideografów – coś w rodzaju Fiverr w świecie treści wizualnych.
Klient miał ograniczony budżet, a zadanie było bardzo ambitne – osiągnąć wielokrotny wzrost w ciągu roku przy minimalnych kosztach.
Jaką strategię wybraliśmy?
Ponieważ budżet był ograniczony, masowe działania outreach były nie do przyjęcia. W związku z tym postanowiliśmy skupić się na wysokiej jakości linkach submitcyjnych, katalogach, linkach z forów oraz linkach z Quora i Pinterest (bardzo odpowiedni rodzaj linków w takich "wizualnych" niszach).
Postanowiliśmy zwiększyć liczbę linków zarówno na stronie głównej (linki do głównej strony), jak i na ważnych kategoriach strony, gdzie koncentrowały się najbardziej interesujące i konkurencyjne semantyki.
Nasz plan
- Zacząć budować linki na stronie głównej przez pierwsze kilka miesięcy, aby wprowadzić naturalną dynamikę wzrostu linków w całej witrynie.
- Starannie i dokładnie zwiększać liczbę linków wewnętrznych na stronie, nie zapominając o "rozcieńczaniu" tego wzrostu linkami do strony głównej.
W rezultacie, strona klienta została wzbogacona o:
- 80 linków z forów
- 300 linków submitcyjnych
- 50 linków z Quora
- Ponad 100 linków z Pinterest
Jakie wyniki osiągnęliśmy?
Zacznijmy od "punktu wyjścia" projektu w czerwcu 2021 roku.
Liczba linków do domeny w czerwcu 2021 roku:
Było 471 domen prowadzących do strony.
Liczba ruchu na domenie w czerwcu 2021 roku:
Widać, że ruch stagnował przez długi czas, z niemal żadnymi słowami kluczowymi w TOP-10.
Do sierpnia 2022 roku sytuacja się zmieniła – przyjrzyjmy się podobnym zrzutom ekranu z Ahrefs.
Liczba domen prowadzących do strony w sierpniu 2022 roku:
Teraz strona jest referencjonowana przez prawie 1 500 domen, co stanowi 3 razy więcej niż na początku!
Co z ruchem?
Ruch wzrósł ponad 8 razy, a liczba słów kluczowych w TOP-10 – ponad 6 razy!
Jeśli chodzi o konkretne słowa kluczowe w TOP, klient zajmuje pewnie pierwsze pozycje dla interesujących go słów kluczowych (w USA):
Wniosek: Nie trzeba mieć ogromnego budżetu, aby pomnożyć wzrost ruchu – ważniejsze jest dobranie odpowiednich typów linków i stron, które są istotne dla twojej niszy.