Około 9 miesięcy temu skontaktował się z nami klient, który chciał zdobyć pozycję TOP-1 w wyszukiwaniu frazy “real estate” w regionie Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Warto powiedzieć kilka słów o niszy nieruchomości w ZEA – obecnie jest to jeden z najdroższych i najszybciej rozwijających się regionów na świecie. Atrakcyjność inwestycyjna jest ogromna, a konkurencja między deweloperami i agencjami nieruchomości jeszcze bardziej intensywna!
Przed nami stanęło trudne zadanie – musieliśmy wprowadzić klienta na absolutne czoło niszy w najtrudniejszym wyszukiwanym haśle w tym regionie, a mianowicie:
Zadanie było bardzo ambitne, ale podjęliśmy się go.
Jaką strategię wybraliśmy?
Przeanalizowaliśmy wyniki wyszukiwania i odkryliśmy, że w czołówce znajduje się wiele komunikatów prasowych (które przygotowywał zespół PR klienta), a także linki z katalogów i forów, przy czym atrybutów outreach było stosunkowo mało.
Nasz plan
- Rozpocząć budowanie masy linków poprzez zgłoszenia i katalogi
- Następnie dodać marketing wirusowy
- Zdecydowaliśmy się także na eksperyment i dodanie dużej liczby nietypowych linków z platformy pytań i odpowiedzi Quora
- Na koniec bezpiecznie „dobić” zapytanie do TOP-a za pomocą guest postów
Jakie wyniki udało się osiągnąć?
Zacznijmy od „punktu wyjścia” projektu we wrześniu 2021 roku:
Co osiągnęliśmy do czerwca 2022 roku?
A co z głównym zapytaniem „nieruchomości”?
Jeśli spojrzymy na dane z września 2021, to sytuacja wygląda następująco:
TOP jest bardzo trudny, na pierwszym miejscu znajduje się sama Wikipedia!
Jednak w ciągu niecałego roku możemy zobaczyć następujący obraz
Strona naszego klienta pewnie zajmuje pierwszą pozycję!
Wnioski
zawsze chętnie pracujemy w nowych tematach i podejmujemy trudne wyzwania. I po raz kolejny sobie poradziliśmy: udało nam się wyprzedzić samą Wikipedię i stanąć na pierwszym miejscu w TOP-ie nie tylko w bardzo konkurencyjnym zapytaniu, ale także w bardzo prestiżowym zapytaniu z punktu widzenia biznesu!
Jesteśmy pewni, że nasz klient dawno odzyskał swoje wydatki na link building! To stało się możliwe tylko dzięki zaufaniu klienta i bliskiej współpracy z ich działem PR!
Życzymy wszystkim TOP-ów i wspaniałych klientów! In links we trust!