Pięć miesięcy temu skontaktował się z nami klient z bardzo nietypowej niszy – White Label Digital Bank. To bardzo konkurencyjna nisza, a najlepsze wyniki uzyskiwane są dzięki różnym agregatorom i dostawcom usług finansowych. Bez wątpienia w niszy finansowej trzeba zainwestować dziesiątki tysięcy dolarów i miesiące pracy, aby osiągnąć wyniki.
Budżet miesięczny klienta wynosił tylko około 700 dolarów, a wynik był wymagany szybko – jako wykonawcy linków często otrzymujemy takie zlecenia :)
Klient był również zainteresowany klastrem zapytań dotyczących markowych kart debetowych, które same w sobie są bardzo konkurencyjną podkategorą:
Jak działaliśmy
Nasz zespół postanowił działać w dwóch głównych kierunkach: zwiększyć masę linków na stronie głównej za pomocą linków z forów i z Quora + wypromować stronę docelową za pomocą drogich linków outreach + rozcieńczyć guest posty linkami z forów.
Łącznie w tym okresie dostarczono:
- 9 guest postów
- 57 linków z forów
- 40 linków z Quora
Jaki był punkt wyjścia?
Liczba domen prowadzących do strony przed rozpoczęciem pracy:
Ruch na stronie i słowa kluczowe przed rozpoczęciem pracy:
Ze zrzutów ekranu widać, że ruch na stronie był prawie zerowy, a w TOP-10 znajdowało się mniej niż 10 słów kluczowych (z czego 5 było markowych).
Jaka jest sytuacja w sierpniu 2022 roku?
Na zrzucie ekranu widzimy szybki, ale płynny wzrost masy linków, bez „świec”. Taki wzrost linków jest bardzo ważny dla właściwej promocji strony.
Co z ruchem?
Ruch wzrósł ponad 6 razy, liczba słów kluczowych w TOP-10 – ponad 8 razy!
Przyjrzyjmy się również stronie, która była bardzo ważna dla klienta:
Strona radzi sobie świetnie i pewnie zajmuje miejsca w TOP-10. Co więcej, oprócz kart debetowych, klientowi udało się również wprowadzić karty kredytowe do TOP-u, co, oczywiście, bardzo ucieszyło klienta.
Wniosek: Odpowiednie rozłożenie typów linków i priorytetów pozwala osiągnąć wyniki nawet przy ograniczonym budżecie w konkurencyjnej niszy – nie bój się eksperymentować!